در این مقاله به برخی مشکلات رایج اسکای روم و راه حل آن ها اشاره شده است.

 

 

 

مشکل

راه حل

1

در صفحه ورود به کلاس آنلاین پیغام

متاسفانه مرورگر شما پشتیبانی نمی شود

نمایش داده می شود.

 

لطفا بر روی لپ تاپ و رایانه رومیزی و همین طور گوشی های اندروید حتما از مرورگر گوگل کروم و بر روی گوشی و تبلت های اپل از مرورگر سافاری استفاده بفرمایید.

سایر مرورگر ها مانند مرورگر گوشی های سامسونگ با محیط کلاس آنلاین سازگار نمی باشد.

با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی های اندروید و سپس مراجعه به بخش برنامه ها می توانید با انتخاب گزینه

برنامه های پیش فرض (Default Apps)

در قسمت مرورگر (Browser)

گوگل کروم را به عنوان مرورگر پیش فرض تلفن همراه انتخاب نمایید (به مانند تصویر زیر).

به علاوه بر روی گوشی های اندروید حتما مرورگر گوگل کروم را بروز رسانی (update) نمایید.

2

پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور پیام

نام کاربری پیدا نشد

نشان داده می شود.

لطفا نام کاربری و کلمه عبور را مجددا با دقت وارد نمایید. هر دو مورد کد ملی دانش آموز به صورت کامل (یک عدد 10 رقمی) می باشد که باید با اعداد انگلیسی تایپ گردد.

3

پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور پیام

شما نمی توانید با این نام کاربری دوباره وارد شوید.

نشان داده می شود.

شما با یک دستگاه وارد کلاس شده اید و به صورت کامل از کلاس خارج نشده اید. لطفا بررسی نمایید که با کدام گوشی یا دستگاه دیگر در کلاس حضور دارید و سپس با انتخاب گزینه خروج از کلاس خارج شوید (به مانند تصویر زیر).

4

پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور پیام

ورود به کلاس با خطا روبرو شد.

ERR_JOIN_ROOM_FAILED

نشان داده می شود.

این مشکل مربوط به سرور های اسکای روم می باشد. لطفا کمی تامل فرمایید و سپس بر روی دکمه ورود کلیک فرمایید.

5

هنگام ورود به لینک کلاس، پیام

خطای 502

نمایش داده می شود.

این مشکل مربوط به سرور های اسکای روم می باشد. لطفا کمی تامل فرمایید و سپس بر روی دکمه بارگزاری دوباره صفحه
کلیک فرمایید.

6

با گذشت چند دقیقه از زمان کلاس همچنان در صف انتظار قرار گرفته ام.

در این حالت لطفا صفحه کلاس آنلاین را یک بار مجددا بارگزاری (Refresh) نمایید.

7

صدای معلم در کلاس به صورت مطلوب شنیده
نمی شود.

 

اگر این مشکل تنها بر روی دستگاه شما وجود دارد:

 

  1. لطفا ابتدا بر روی علامت بلندگو کلیک نمایید و آن را خاموش و مجددا روشن نمایید.
  2. با انتخاب گزینه خروج، از کلاس خارج شده و مجددا وارد کلاس شوید.

8

تخته و یا تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط معلم دیده نمی شود.

لطفا با انتخاب گزینه خروج، از کلاس خارج شده و مجددا وارد کلاس شوید.

 

 

 

 

9

میکروفون و یا دوربین دانش آموز فعال نمی شود.

 

  1. بر روی گوشی های اندروید و همین طور رایانه:

ابتدا بر روی علامت قفل در کنار آدرس کلاس کلیک فرمایید.

 

 

  1. سپس به قسمت تنظیمات سایت بروید.

 

 

 

  1. سپس بررسی نمایید که گزینه های مربوط به میکروفون و دوربین در حالت مجاز (اجازه دادن Allow) قرار داشته باشند.

 

 

همچنین لطفا ضمن مراجعه به بخش تنظیمات تلفن همراه و سپس مراجعه به بخش برنامه ها (Apps) و انتخاب برنامه گوگل کروم (Chrome) قسمت مجوزها (Permissions) را بررسی نمایید و دسترسی گوگل کروم به میکروفون و وبکم را در حالت مجاز قرار دهید.

بر روی گوشی و تبلت های دارای سیستم عامل iOS:

  1. به قسمت تنظیمات دستگاه بروید.
  2. به قسمت Safari بروید.
  3. بررسی نمایید که گزینه

Camera and Microphone Access

در حالت مجاز (Allow) باشد.

  1. همچنین می توانید با انتخاب گزینه

Clear History and website data

داده های قبلی ذخیره شده در مرورگر را پاک نمایید.

10

 

هنگام صحبت یک دانش آموز، صدای معلم
در کلاس اکو (تکرار) می شود.

این مورد به دلیل شنیدن صدای معلم از بلندگوی تلفن و یا لپ تاپ و همین طور تلویزیون، توسط دانش آموزی که میکروفون او فعال شده است اتفاق می افتد. لطفا در صورت امکان حتما از هدفون، هدست و یا هندزفری در کلاس استفاده بفرمایید.

11

تصویر نشان داده شده توسط معلم کوچک است.

 

لطفا با کلیک بر روی تصویر و سپس با استفاده از گزینه های پایین تصویر، محتوای به اشتراک گذاشته شده را بزرگ نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

قصد دارم دوربین تلفن همراهم که در کلاس روشن می شود از دوربین پشت به جلو یا برعکس تغییر کند.

 

لطفا ابتدا بر روی منو کلیک نمایید و وارد بخش تنظیمات شوید.

سپس به بخش صدا و تصویر بروید و در قسمت وبکم دوربین مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در پایان گزینه تایید را انتخاب نمایید.

 

13

قصد دارم نحوه نمایش اعلان ها را در کلاس آنلاین تنظیم نمایم.

لطفا ابتدا بر روی منو کلیک نمایید و وارد بخش تنظیمات شوید.

 

سپس به بخش اعلان ها بروید. در این قسمت می توانید نمایش یا عدم نمایش اعلان های مورد نظر خود را تنظیم فرمایید.

به عنوان مثال در حال حاضر در صورت ارسال پیام از کاربران اعلانی بر روی گوشی ظاهر خواهد شد. همچنین در صورت قطع ارتباط با سرور صدایی پخش می شود.

 

14

بعد از وصل شدن میکروفون، صدای معلم قطع می شود و صدای من در کلاس شنیده نمی شود.

  1. لطفا مرورگر تلفن همراه خود را به آخرین نسخه بروزرسانی نمایید. در گوشی های اندروید می توانید از طریق Playstore با کلیک بر روی گزینه منو  و سپس انتخاب گزینه برنامه ها و بازی های من (My apps & games) بر روی گزینه Update مربوط به مرورگر گوگل کروم کلیک نمایید.
  2. در کلاس آنلاین بر روی علامت قفل کلیک نمایید و سپس گزینه Cookies را انتخاب نمایید. سپس بر روی علامت سطل زباله کلیک نمایید. بر روی لپ تاپ نیز ابتدا در پنجره کلاس آنلاین ابتدا بر روی علامت قفل کلیک نمایید و سپس گزینه Cookies را انتخاب نمایید، در پنجره جدید بر روی نوشته Skyroom.online کلیک نموده و گزینه Remove و سپس Done را انتخاب نمایید.

در نهایت یک بار پنجره کلاس را بازشنانی (Refresh) نمایید.

  1. از یک مرورگر دیگر (Firefox) استفاده نمایید.

15

چگونه می توانم کیفیت اینترنت خود را در کلاس آنلاین بررسی کنم؟

ابتدا بر روی گزینه منو در بالا سمت راست در کلاس آنلاین کلیک نمایید. سپس گزینه "وضعیت اتصال" را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده می توانید کیفیت اتصال خود را مشاهده نمایید.

کیفیت اتصال از 10 امتیاز به صورت خلاصه نشان دهنده وضعیت ارتباط شما است. لطفا توجه نمایید کیفیت دریافت برای شنیدن صدا ، تصویر و محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط معلم محترم و کیفیت ارسال برای ارسال صدا و تصویر دانش آموز به صورت جداگانه می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

مقدار پارامتر "تاخیر" بهتر است کم تر از 50 باشد.

مقدار "پکت لاس" بهتر است کم تر از 1 درصد باشد.

14

 

نکات بسیار مهم:

 

  1. لطفا حتما گوشی یا تبلت اندروید را به آخرین نسخه موجود و همین طور گوشی و تبلت های اپل را به آخرین نسخه iOS بروز رسانی نمایید.

 

  1. ضمن مراجعه به وب سایت speedcheck.ir از اتصال مطلوب اینترنت خود اطمینان حاصل نمایید. پس از انجام تست سرعت در این وب سایت سه عدد به صورت زیر نمایش داده می شود:

 

سرعت آپلود شما برای ارسال بدون مشکل تصویر باید حداقل 2 Mbps باشد.

سرعت دانلود شما برای دریافت بدون مشکل محتوای کلاس باید حداقل 4 Mbps باشد.

زمان پاسخ شما برای جلوگیری از قطعی صدا و تصویر در کلاس ترجیحا باید کم تر از  50 ms باشد.

 

  1. لطفا در زمان برگزاری کلاس آنلاین ترتیبی اتخاذ نمایید که سایر دستگاه ها از اینترنت استفاده نکنند تا از سرعت اینترنت دستگاهی که با آن وارد کلاس آنلاین شده اید، کاسته نشود.

با تشکر